Tuesday, October 25, 2011

GLAVAŠ PORUČUJE IZ MOSTARSKOG ZATVORA

BRANIMIR GLAVAŠ EKSKLUZIVNO IZ MOSTARSKOG ZATVORA:
Unatoč sustavnom progonu politički sam još uvijek živ
Objavljeno: 24.10.2011


Na predstojećim parlamentarnim izborima natjecat će se i jedan sasvim poseban kandidat.
Premda je Branimir Glavaš u mostarskom zatvoru, gdje služi osmogodišnju kaznu zbog počinjenja ratnog zločina, Glavni odbor njegovog HDSSB-a jučer ga je, za što nema zakonskih prepreka, odredio za nositelja liste u obje jedinice u kojima će izaći na izbore, četvrtoj i petoj. U povodu toga smo napravili s Glav
Cilj su tri zastupnička mandata

Kakve izborne rezultate HDSSB-a očekujete?

- Primaran nam je cilj osvojiti tri zastupnička mandata, znači, da naš rezultat ne bude lošiji nego na izborima prije četiri godine i da opet možemo formirati svoj klub. Nadamo se da bi taj rezultat mogao biti i bolji, mislim da ne bi bili iznenađenje da HDSSB osvoji i četvrti mandat, što bi onda bio i puni uspjeh stranke.

Ne upravljam daljinski iz Mostara
Zbog toga čelnike HDSSB-a nazivaju Vašim marionetama?

- Nas petorica u predsjedništvu, Šišljagić, Bubalo, Drmić, Burić i ja, suradnici smo, ali i prijatelji, i to je jamac našeg jedinstva, u drugim strankama nije tako. Znamo da nas u ovim nenormalnim okolnostima samo međusobni sukobi mogu uništiti i zato ih ne smijemo dopustiti. A Šišljagić i Bubalo potpuno su samostalni u obnašanju svojih izvršnih dužnosti, župana odnosno osječkog gradonačelnika. Predsjedništvo im se ne miješa u posao, obojica imaju odriješene ruke u donošenju odluka, ali time snose i osobnu odgovornost. Dakle, ni Šišljagićem ni Bubalom ne upravljam ja daljinski iz Mostara, to su zlonamjerna podmetanja.

ešem kraći intervju.




- Ovo je poruka da me se HDSSB nije odrekao i da je stranka u kontinuitetu s našim temeljnim programskim polazištima. Zbog okolnosti u kojima se nalazim, ova mi je odluka velika moralna potpora i iznimno priznanje. Mene se već više godina kriminalizira, a ipak sam zadržao političku i prijateljsku potporu suradnika. To je dosad neviđeno u hrvatskoj politici. Bez lažne skromnosti, bestijalno me se politički progoni, a ja sam unatoč tome ostao politički živ, to osim meni nikome u Hrvatskoj nije uspjelo.

Hoćete li biti i kandidat, a ne samo nositelj listi?

- Nismo još razgovarali o kandidatima, o tome će predsjedništvo HDSSB-a raspravljati na sjednici 30. listopada u Mostaru. Dakle, iznošenje bilo kojih imena zasad je samo nagađanje. Kad je o mojoj kandidaturi riječ, velika je nepoznanica hoće li mi vlasti u Zagrebu izdati putovnicu.
Mislite da se zbog izbora odugovlači s izdavanjem Vaše putovnice?
- Apsolutno. Kad je ljetos istekla trajnost mojih dokumenata, prvo sam zatražio od osječke policije da mi izdaju osobnu iskaznicu, ali odgovorili su mi da ne mogu jer su za to potrebni otisci prstiju. Uputili su me da se obratim hrvatskom konzulatu u Mostaru da mi i bez osobne iskaznice izdaju putovnicu. Tada uopće nisam razmišljao o izborima, nego su mi dokumenti bili nužni zbog reguliranja mojih svakodnevnih životnih potreba i nastupanja pred BiH institucijama. Problem je nastao kad su u HDZ-u shvatili da bih ja dokumente mogao iskoristiti i za sudjelovanje na izborima, a njima to nikako ne bi odgovaralo.

Vaši kolege iz HDSSB-a tvrde i da su im iz HDZ-a poručili da ćete dobiti putovnicu ako oni budu držali kvorum u Saboru.

- Andrija Hebrang rekao je Ivanu Drmiću da imam zakonsko pravo na putovnicu, da je moj zahtjev na premijerkinom stolu, ali da će to biti riješeno ako HDSSB bude držao kvorum HDZ-u. Ako to nije istina, neka onda premijerka pita Hebranga zašto je lagao Drmiću. Ovo je samo dodatni dokaz da HDZ godinama zloupotrebljava policiju, pravosuđe i druge institucije koje bi morale biti neovisne. Na taj način oni ucjenjuju svoje političke neistomišljenike.

Kako uopće funkcionira HDSSB cijelo ovo vrijeme dok ste Vi u zatvoru u BiH?

- Prošle godine, uoči odlaska u zatvor, predložio sam predsjedništvu stranke da se potpuno povučem, da im ne budem uteg. Predsjedništvo je ipak odlučilo da će, pod cijenu daljnjih napada na stranku i njih same, nastaviti promicati istinu o političkom progonu kojem sam izvrgnut, sve do mojeg povratka u Hrvatsku. Zato već 13 mjeseci predsjedništvo HDSSB-a održava sjednice iza zatvorskih vrata i po tome smo sigurno jedinstvena stranka u Europi. Sastajemo se bar dva puta mjesečno tijekom zatvorskih posjeta, a i u stalnom smo telefonskom kontaktu.

Dražen CIGLENEČKI